sâmbătă, 17 martie 2012

Geko leopard

Pe nepusa masa familia s-a marit cu doi membri: o pereche de GECO LEOPARD!!!

De Craciun am primit cadou o pereche de "taratoare" asa ca am fost nevoit sa le construiesc o casuta... Cochetam de mult timp cu ideea de a avea o Iguana dar dupa o informare mai atenta mi-am dat seama ca n-am loc sa tin un animalut care ajunge la 1,5 si ideea a "murit" . Asa ca dragutii de copii s-au gandit ca geko ar fi o alegere mai potrivita si m-au surprins total aparand acasa cu o cutie in care misunau cele doua"lighioane".Deci am purces la confectionarea unui terariu(casuta pentru soparle).
Amplasamentul este pe colt, deasupra locului gol lasat de coltarul din sufragerie.
"Cutia" este facuta din 3 placi de parchet laminat asezat pe orizontala(pentru pereti), imbinat si lipit cu adeziv Moment Fix pentru lemn. Baza si tavanul sunt tot din parchet dar taiate in unghi pentru a forma triunghiuri isoscele. Pentru aerisire am decupat in stanga jos si dreapta sus doua gauri circulare acoperite apoi cu plasa de tantari lipita pe interior.
Pe interior am capitonat cu polistiren decorativ pentru tavan, de 0,5mm iar decorul este "sculptat" din polistiren de 50mm si lipit cu silicon sanitar alb. Unele elemente de pe "sol" sunt amovibile in ideea ca pe viitor sa pot schimba decorul.
Peste polistiren se da un lapte de adeziv de faianta si gresie(e mai simplu decat sa faci un amestec de nisip si ciment). Dupa uscare, tot cu pensula se aplica un rand mai gros de adeziv, in functie de cat de rugoasa se doreste suprafata finala(se pot modela din pasta, cu mana, unele elemente de decor care raman fixe).
Dupa o noua uscare, se amesteca in lapte de adeziv un praf de oxid de fier galben, pana obtinem culoarea dorita. O cantitate de oxid galben pusa pe aragaz la foc mic, incepe sa-si schimbe culoarea pana ajunge spre rosu maroniu. Pe masura ce nuantele se schimba se pot lua cantitati de nuanta dorita, continuand sa incalzim pana la culoarea finala.
Dupa ultimul strat de adeziv se nuanteaza decorul cu vopsele acrilice iar ca strat final se da un lac oarecare(mai mult se sterge pensula decat se lacuieste), luciul decorului nefiind indicat.
Sper ca am reusit sa ma apropii de decorul natural "desert stancos" al acestor soparlite.
Ca sursa de caldura au un spot galben de 15w si doua neoane de 8w(unul albastru si altul rosu) care se aprind separat fiecare in functie de ambientul dorit. Geko este o reptila nocturna deci ziua nu are nevoie de lumina, sursele fiind doar generatoare de caldura(prefera 27-30grade ziua si 22-24grade noaptea cand este mai activa). Geko nu vede lumina rosie, seara putand fi urmarita mai usor in deplasarile si catararile ei.
Partea din fata este din sticla ce se deplaseaza stanga-dreapta pe sine(ca la vitrina).
In stanga(recipient galben) au pudra de calciu(in lipsa lui apar deficiente), in mijloc e recipientul pentru mancare(viermi de faina de malai- Mealworms), in dreapta recipientul pentru apa(cand au chef fac si baie)iar pe mijloc spate(mascat) un recipient cu muschi-moss umed, unde intra si isi inmoaie pielea cand naparlesc.

O sa revin cu prim planuri, sunt inca mici si sperioase dupa intrarea in noua casa.

6 comentarii:

  1. " iar ca strat final se da un lac oarecare(mai mult se sterge pensula decat se lacuieste), luciul decorului nefiind indicat." - cat se poate de gresit! Decorul trebuie acoperit TOTAL cu minim 2-3 straturi de lac ECOLOGIC(pe baza de apa), in niciun caz lac pe baza de solventi. Lacul are rolul de a sigila decorul, astfel animalul neavand acces la substantele folosite la decor. Mai ales ca nu ai folosit numai materiale non-toxice pt animal (adezivii pot fi toxici, trebuia sa folosesti silicon pt acvarii, care este non-toxic.)
    De asemenea platformele sunt prea inalte si nesigure, animalele vor cadea si e posibil sa sufere fracturi ale oaselor.
    Pe langa asta, calciul nu este suficient, are nevoie si de vitamina D3, fara de care calciul nu poate fi asimilat. Raportul ar trebui sa fie 5 parti calciu, 2 parti vitamina d3. Mancarea trebuie de fiecare data pudrata cu acest amestec.
    Trebuia sa te interesezi temeinic inainte sa te apuci de constructia terariului. Iti recomand neaparat sa dai minim un strat de lac ECOLOGIC-nu altfel- pentru ca animalele tale sa duca o viata sanatoasa in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  2. OK, te-am citit...
    Aici nu e forum de acvaristica sau teraristica.
    Amanuntele cresterii si ingrijirii reptilelor, pestilor si plantelor le gasesti pe forumuri sau intrebi punctual. Aici fac "prezentari" in linii generale, a ceea ce ma preocupa si ce am facut "cu manutele astea doua".
    DECI punctual:
    - polistirenul e lipit cu silicon de acvarii Bison, cu care am lipit sute(SUTE) de acvarii si n-a murit nici un peste
    -decorul de polistiren e acoperit cu adeziv de faianta(se intareste beton si nu se desprinde), peste care am dat vopsea acrilica(poti s-o bei ca n-ai nimic)
    - ultimul strat e dat cu rasina epoxidica(transparenta)PRIMER PA400(Binding and Isolating Resin to Protect Against Humidity) cu care se dau suprafetele de beton inainte de montarea oricarui tip de parchet(cati la suta dau cu asa ceva inainte sa-si monteze parchet laminat in casa???)
    -"in mijloc e recipientul pentru mancare(viermi de faina de malai- Mealworms)" -am pus si in el pudra de calciu vitamina D3, in strat subtire, asa ca viermii se "tavalesc" singuri si se pudreaza automat nu manual
    -aha, si pentru dejectii le pun un servetel de 15x15 in locul unde am vazut ca prefera in primele zile si culmea ca nu dau pe-afara(de ciuda nu vreau sa la acopar tot decoru' cu servetele ca asa scrie pe nush ce forum)
    -sanatatea animalutelor mele e pazita si supravegheata zilnic de medicul veterinar pe care-l detin in familie

    In rest toate observatiile tale sunt bune...

    RăspundețiȘtergere
  3. mii de scuze pentru intarziere, daca te mai intereseaza:
    - triunghi isoscel de 60cm(spatele)
    -fata 70cm(2 buc sticla 40cm latime, inaltimea functie de sina folosita)
    -daca te uiti cu atentie la ultima poza vezi ca unghiurile stanga-dreapta(fata) sunt taiate si adaugate la 90grade cu o fasie de 10cm
    -inaltime 40cm
    Practic tavanul si "fundul" sunt doua pentagoane: 10-60-60-10-70

    RăspundețiȘtergere
  4. Am uitat sa va spun.....
    Leoparzii mei s-au tinut de prostioare si m-am trezit cu 3 seturi(perechi) de oua depuse in compartimentul cu moss umed, bine acoperite si ascunse. Le-am pus intr-o cutie cu perlit si umiditate dar sincer n-am avut timp sa controlez temperatura si uimiditatea, deci rezultate zero.
    Daca o sa mai faca le donez doritorilor, numai sa-mi spuneti cum sa le ambalez. Chiar nu vreau sa devin crescator...imi ajung "gongutele", viermii, pestii si catelu'.

    RăspundețiȘtergere
  5. Animalutele mele fac bine, sanatoase...multumesc de intrebare...
    Se catara pe peretii verticali si pe o scoarta de copac, fara "sa sufere fracturi ale oaselor"
    Da' masculul parca-i iepure...toata ziua dupa fiki-fiki...cred ca-l bag la izolare o perioada

    RăspundețiȘtergere